Jók a tartalmaink mégsem működik a SEO – néhány gondolat merre tovább

Jók a tartalmaink mégsem működik a SEO - néhány gondolat merre tovább

A jól működő SEO alapja az egyedi, releváns és informatív tartalom, ami természetes szövegkörnyezetében tartalmazza a fontos kulcsszavakat. Ha nincs megfelelő tartalom, akkor szinte bizonyos, hogy a Google nem fogja előkelő helyen rangsorolni weboldalunkat, sőt várhatóan hirdetéseink sem fognak jól szerepelni. A tartalomkészítés a keresőoptimalizálásban tehát az alap, amivel aztán lehet tovább építkezni. Önmagában a tartalom ugyanis sokszor nem elég: új oldalak könnyen beelőzhetik weblapunkat, de az is gyakori, hogy előkelő helyezésünk nem stabil, hanem fel-le vándorol. Ekkor jön képbe a SEO másik nagy fegyvere a linképítés.

Amíg a tartalomgyártás megfelelő mennyiségű idő ráfordításával gyakran segítség nélkül is jól halad, addig a linképítés kiterjedt kapcsolati hálót feltételez, ami ha magunknak nem adott, valamilyen keresőoptimalizálási szolgáltatás keretében találhatjuk meg rá a megoldást. A Google azon oldalakat tartja mérvadónak és értékesnek, amiket a releváns tartalom mellett más oldalak elég érdekesnek és méltónak találtak arra, hogy hivatkozzanak rá. A SEO szempontjából számít a hivatkozó oldalak száma, a hivatkozó oldalak relevanciája a kereséshez és a hivatkozó oldalak hírneve, amit alapvetően ezen oldalak is más oldalak hivatkozásaiból nyernek.

Linkeket vendégblogokból, PR cikkekből lehet a legegyszerűbben és leghatékonyabban építeni. Szintén fontos, hogy releváns szövegkörnyezetből érkezzen a hivatkozás. Ez azért is fontos, mert így a domain ereje növekszik összességében, tehát webhelyünk minden egyes oldalának javul a rangsorolása. Nem szabad azonban ész nélkül elkezdeni linkeket gyártani, mert a visszaéléseket figyelik a Google algoritmusai és komolyan büntetik az oldalt, ha felmerül a gyanú, hogy a linkek egyetlen célja a keresőmotor megtévesztése volt és nem a felhasználók segítése.

A hivatkozások rendszerének fejlesztéséhez érdemes SEO szakember segítségét kérni vagy ellenőrizhető, kipróbált közösségi linképítésekhez kapcsolódni. A webhely erős kapcsolati hálója és releváns tartalma együtt fogja meghozni a várt és stabil jó helyezéseket a keresők találati oldalain.