Egy autón rengeteg dolog mehet tönkre és ilyenkor meghibásodástól függően akár egész vaskos összegeket is kénytelenek vagyunk rákölteni a járműre. Az autó legfontosabb elemei a motor, a fékek és maga a kormánymű. A kormánymű felújítás elmaradása után jelentkező hibája komoly baleseteket is okozhat, elengedhetetlen tehát, hogy időben autószerelőhöz forduljunk. Karbantartás tekintetében pedig az éves nagy szerviznél mindenképp kérjük, hogy alaposan ellenőrizzék a kormánymű épségét is. Vannak azonban olyan előjelek, amikor nem szabad várni az autószerelői látogatással, azonnal szervizbe kell vinni az autót.
1. Komoly probléma például a kormánymű kopogás. Amikor a kormánymű ropog, recseg vagy bármilyen más zajt kelt, akkor valószínűleg annak meghibásodása áll a dolog mögött. Amikor kormányzás közben hangokat ad ki a szervó és 45-90 fokos forgatásnál akadozva fordul, érdemes minél előbb szerelőhöz fordulni.
2. Zajt okozhat még, amikor az olaj habzik a szervótartályban. Ilyenkor mondják sokan, hogy a szervó hangos, mivel levegő kerül bele folyamatosan. A probléma lehet a szivattyú, a kormánymű vagy a szervócső csatlakozások is.
3. A szivárgó olaj hasonlóan balesetveszélyes meghibásodás. Ha a kormánymű folyik leggyakrabban a porvédő harangok alá bejutó víz okozta rozsdásodás a hiba okozója. Ilyenkor a javítás nem oldható meg tömítésgarnitúra cserével, gépmunka is szükséges.
4. Az egyik legveszélyesebb hibajelenség, amikor vezetés közben megy el a szervó rásegítés. Ez előfordulhat hidraulikus rendszereknél (pl. beragadhat a szelep) de elektromos kormányoszlopoknál kormányműveknél is, ha a vezérlőegység hibás működést érzékel és letilt.
5. A fentieken túl elkophat még a kormányműben a szervószivattyút meghajtó ékszíj is, ami a kormánykerék legszélső állásában vagy hidegben sivító hangot adhat ki. Az elektromos szervó hibája okozhat kellemetlenségeket.
6. Amikor az autó irányításakor beremeg a kormánymű, akkor azt okozhatja a sérült hidraulika cső, de könnyen lehet hogy levegős a szervórendszer, amikor szükséges lehet a szervószivattyú ellenőrzése.
7. Kormánymű hibára utaló jel lehet még, amikor holtjátékot tapasztalunk. A meghibásodás mögött legtöbbször a fogasléc kopása áll, de akár futómű kopás is állhat a dolog mögött.